Spratek : příběh dítěte, které nikdo nemiloval /

Kniha očima učitelky speciální třídy pro děti s vážnými psychickými poruchami popisuje jeden rok v životě šestileté výchovně nezvladatelné holčičky ze sociálně slabého prostředí, kterou čeká umístění v ústavu za to, že unesla tříletého chlapce ze sousedství a zapálila na něm oblečení. Sheila, nekomu...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Série:Sheila, část 1
Hlavní autor: Hayden, Torey L., 1951-
Další autoři: Hartlová, Helena, 1957- (Překladatel)
Médium: Kniha
Jazyk:Czech
Vydáno: Praha : Portál, 2012
Vydání:Vyd. 2.
Témata:
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
Piktogram: pdt
LEADER 02902nam a2200409 a 4500
001 4203800000072393
005 20210923091519.0
008 150806s2012----xr ---------u-------cze-d
999 |c 96644  |d 96644 
020 |a 978-80-262-0312-4 (váz.) :  |c 355,00 Kč 
040 |a SMG506  |e AACR2  |9 1 
044 |a xr 
072 7 |x Druhy sociální pomoci a služeb  |a 364-1/-7  |2 Konspekt  |9 18 
100 1 |a Hayden, Torey L.,  |d 1951-  |9 490287 
245 1 0 |a Spratek :  |b příběh dítěte, které nikdo nemiloval /  |c Torey L. Hayden ; [z anglického originálu ... přeložila Helena Hartlová] 
246 1 3 |a Příběh dítěte, které nikdo nemiloval 
250 |a Vyd. 2. 
260 |a Praha :  |b Portál,  |c 2012 
300 |a 237 s. :  |b il. ;  |c 22 cm 
520 |a Kniha očima učitelky speciální třídy pro děti s vážnými psychickými poruchami popisuje jeden rok v životě šestileté výchovně nezvladatelné holčičky ze sociálně slabého prostředí, kterou čeká umístění v ústavu za to, že unesla tříletého chlapce ze sousedství a zapálila na něm oblečení. Sheila, nekomunikující, nepřátelská, špinavá a zaostalá, je pro mladou učitelku výzvou a zároveň zkouškou dosavadních výchovných metod. Trvá dlouho, než se mezi nimi vytvoří alespoň takový vztah, aby učitelka mohla zjistit úroveň jejích mentálních schopností. S nevírou pak zjišťuje, že dívka nejen že umí počítat a číst, ale že je navíc velice intelignetní a do její třídy postižených dětí diagnosticky nezapadá. Citová deprivace a týrání se na ni ale podepsalo natolik, že většina pokusů o komunikaci vychází naprázdno a najít k ní cestu vyžaduje nesmírnou trpělivost. Autorce se nakonec podaří prolomit dívčinu nedůvěru a získat její přátelství, takže po roce se loučí s děvčátkem, které má po špatném začátku před sebou cestu do normálního života otevřenou 
520 |a Psychologický román, v němž americká speciální psycholožka a učitelka uplatnila dlouholeté zkušenosti z vlastní pedagogické praxe s postiženými a nepřizpůsobivými dětmi, vypráví autentický příběh zanedbaného šestiletého děvčátka 
650 0 4 |a problémové děti  |9 177867 
650 0 4 |a zanedbávané děti  |9 178691 
650 0 4 |a psychická traumata  |9 185608 
650 0 4 |a poruchy chování  |9 185286 
650 0 4 |a speciální pedagogika  |9 178196 
650 0 4 |a psychoterapie  |9 177934 
655 4 |a biografické příběhy  |9 191802 
655 4 |a případové studie  |9 192176 
700 1 |a Hartlová, Helena,  |d 1957-  |4 trl  |9 237219 
765 1 8 |t Child 
787 0 8 |g 1  |i Z cyklu:  |t Sheila 
910 |a SMG506 
942 |c KN  |2 ddc 
942 |c KN  |2 ddc 
994 |p pdt 
993 |0 0  |1 420380147927  |4 0  |7 0  |9 127531  |a 266.25  |b 0  |c 147927  |d 2015-08-06  |e 31  |f DOSP  |h 355.00  |i Kosmas  |j 0  |l DOSP  |m 8  |n 0  |r 2025-02-11  |s 2025-01-15  |t 6  |w 2016-03-01  |y KN  |v V