Kůň, který uměl počítat : proč je důležité myslet kriticky /

Na začátku 20. století proslul penzionovaný berlínský učitel matematiky tím, že jeho kůň, jemuž se začalo přezdívat „chytrý Hans“, umí počítat a rozumí složitým slovním pokynům. Byly schopnosti koně skutečné? Jistěže ne! Ale čím to, že jim uvěřilo tolik lidí a že vzbudil takový zájem médií? A jak te...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Heinzen, Thomas E.
Další autoři: Lilienfeld, Scott O., 1960-, Nolan, Susan A., Jamieson, Alžběta
Médium: Kniha
Jazyk:Czech
Vydáno: Praha : Portál, 2019
Vydání:Vydání první
Témata:
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
LEADER 02817nam a2200433 i 4500
001 MED00197363
003 CZ PrSKC
005 20190417112825.0
008 190215s2019 xr doace 000 0|cze||
999 |c 107925  |d 107925 
020 |a 978-80-262-1442-7  |q (brožováno) 
040 |a ABA008  |b cze  |d ABA008  |e rda 
072 7 |a 159.95  |x Vyšší duševní procesy  |9 17 
100 1 |a Heinzen, Thomas E.  |7 jcu2010577926  |9 954562 
240 0 0 |a The horše that won't go away.  |l Česky 
245 1 0 |a Kůň, který uměl počítat :  |b proč je důležité myslet kriticky /  |c Thomas E. Heinzen, Scott O. Lilienfeld, Susan A. Nolan ; z anglického originálu přeložila Alžbeta Jamieson 
246 1 0 |a Proč je důležité myslet kriticky 
250 |a Vydání první 
264 1 |a Praha :  |b Portál,  |c 2019 
300 |a 159 stran :  |b ilustrace ;  |c 20 cm 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
504 |a Poznámky 
520 |a Na začátku 20. století proslul penzionovaný berlínský učitel matematiky tím, že jeho kůň, jemuž se začalo přezdívat „chytrý Hans“, umí počítat a rozumí složitým slovním pokynům. Byly schopnosti koně skutečné? Jistěže ne! Ale čím to, že jim uvěřilo tolik lidí a že vzbudil takový zájem médií? A jak tento mechanismus ve skutečnosti fungoval? Na počátku 90. let minulého století získala velkou pozornost takzvaná facilitovaná komunikace, užívaná u dětí s autismem. Jenže na jejím základě nejenže začaly děti zázračně „mluvit“, ale také došlo k obvinění jejich rodičů ze zneužívání. I funkčnost této metody se ukázala jako klamná. Co má kůň, který uměl počítat, společného s metodou zázračné komunikace? Američtí profesoři psychologie za pomoci těchto i jiných příkladů ukazují, jak funguje naše myšlení, jak se vyhnout sebeklamu a jak myslet jasně a kriticky. Jakoby mimochodem přitom vysvětlují řadů vědeckých pojmů a zajímavých skutečností. 
650 7 |a myšlení  |9 177391 
650 7 |a pomůcky pro komunikaci postižených  |9 954563 
650 7 |a psychologie, klinická psychologie  |9 946791 
650 7 |a autistická porucha  |x psychologie  |9 954564 
653 0 |a facilitovaná komunikace 
655 4 |a populární práce  |9 930268 
655 7 |a kolektivní monografie  |7 fd501537  |9 548100 
655 4 |a populární práce  |9 930268 
700 1 |a Lilienfeld, Scott O.,  |d 1960-  |7 xx0138297  |9 954565 
700 1 |a Nolan, Susan A.  |7 jcu2010577919  |9 954566 
700 1 |a Jamieson, Alžběta  |7 pna2014809782  |9 954567 
910 |a SMG506 
942 |2 ddc  |c KN 
993 |0 0  |1 420380156502  |2 ddc  |4 0  |7 0  |9 147409  |a 269.00  |b 0  |c 156502  |d 2019-04-01  |e 2  |f DOSP  |h 188.30  |i Pemic  |l DOSP  |m 2  |r 2020-03-19  |s 2019-10-21  |t 6  |w 2019-03-04  |y KN