Kůň, který uměl počítat : proč je důležité myslet kriticky /
Na začátku 20. století proslul penzionovaný berlínský učitel matematiky tím, že jeho kůň, jemuž se začalo přezdívat „chytrý Hans“, umí počítat a rozumí složitým slovním pokynům. Byly schopnosti koně skutečné? Jistěže ne! Ale čím to, že jim uvěřilo tolik lidí a že vzbudil takový zájem médií? A jak te...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | , , |
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Czech |
Vydáno: |
Praha :
Portál,
2019
|
Vydání: | Vydání první |
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
LEADER | 02817nam a2200433 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MED00197363 | ||
003 | CZ PrSKC | ||
005 | 20190417112825.0 | ||
008 | 190215s2019 xr doace 000 0|cze|| | ||
999 | |c 107925 |d 107925 | ||
020 | |a 978-80-262-1442-7 |q (brožováno) | ||
040 | |a ABA008 |b cze |d ABA008 |e rda | ||
072 | 7 | |a 159.95 |x Vyšší duševní procesy |9 17 | |
100 | 1 | |a Heinzen, Thomas E. |7 jcu2010577926 |9 954562 | |
240 | 0 | 0 | |a The horše that won't go away. |l Česky |
245 | 1 | 0 | |a Kůň, který uměl počítat : |b proč je důležité myslet kriticky / |c Thomas E. Heinzen, Scott O. Lilienfeld, Susan A. Nolan ; z anglického originálu přeložila Alžbeta Jamieson |
246 | 1 | 0 | |a Proč je důležité myslet kriticky |
250 | |a Vydání první | ||
264 | 1 | |a Praha : |b Portál, |c 2019 | |
300 | |a 159 stran : |b ilustrace ; |c 20 cm | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
504 | |a Poznámky | ||
520 | |a Na začátku 20. století proslul penzionovaný berlínský učitel matematiky tím, že jeho kůň, jemuž se začalo přezdívat „chytrý Hans“, umí počítat a rozumí složitým slovním pokynům. Byly schopnosti koně skutečné? Jistěže ne! Ale čím to, že jim uvěřilo tolik lidí a že vzbudil takový zájem médií? A jak tento mechanismus ve skutečnosti fungoval? Na počátku 90. let minulého století získala velkou pozornost takzvaná facilitovaná komunikace, užívaná u dětí s autismem. Jenže na jejím základě nejenže začaly děti zázračně „mluvit“, ale také došlo k obvinění jejich rodičů ze zneužívání. I funkčnost této metody se ukázala jako klamná. Co má kůň, který uměl počítat, společného s metodou zázračné komunikace? Američtí profesoři psychologie za pomoci těchto i jiných příkladů ukazují, jak funguje naše myšlení, jak se vyhnout sebeklamu a jak myslet jasně a kriticky. Jakoby mimochodem přitom vysvětlují řadů vědeckých pojmů a zajímavých skutečností. | ||
650 | 7 | |a myšlení |9 177391 | |
650 | 7 | |a pomůcky pro komunikaci postižených |9 954563 | |
650 | 7 | |a psychologie, klinická psychologie |9 946791 | |
650 | 7 | |a autistická porucha |x psychologie |9 954564 | |
653 | 0 | |a facilitovaná komunikace | |
655 | 4 | |a populární práce |9 930268 | |
655 | 7 | |a kolektivní monografie |7 fd501537 |9 548100 | |
655 | 4 | |a populární práce |9 930268 | |
700 | 1 | |a Lilienfeld, Scott O., |d 1960- |7 xx0138297 |9 954565 | |
700 | 1 | |a Nolan, Susan A. |7 jcu2010577919 |9 954566 | |
700 | 1 | |a Jamieson, Alžběta |7 pna2014809782 |9 954567 | |
910 | |a SMG506 | ||
942 | |2 ddc |c KN | ||
993 | |0 0 |1 420380156502 |2 ddc |4 0 |7 0 |9 147409 |a 269.00 |b 0 |c 156502 |d 2019-04-01 |e 2 |f DOSP |h 188.30 |i Pemic |l DOSP |m 2 |r 2020-03-19 |s 2019-10-21 |t 6 |w 2019-03-04 |y KN |